KURBANIMIZA KIYACAKLAR!
Müslüman bir ibadeti sadece emir olduğu için yapar. O ibadetin diğer faydaları ise ibadetin rahmetidir. Mesela namazı ibadet yani Allah’ın emri olduğu için yapar. Ama namazın her bir hareketinin bedensel faydaları vardır.
Kurban yaklaşmak, yakınlaşmak anlamı taşır. Kulun Rabbine yakınlaşmasıdır. Kurban kesmek Allah’ın emridir. Emir olduğu için kurban kesilir. Ama insanın içindeki şiddet duygusunun bu ibadetle giderilmesi bu ibadetin rahmet sonucudur. Yani Allah’ın ikramıdır.
Kurbanla ilgili bazı ayetler:
“Haccı ve umreyi Allah için tam yapın. Eğer (bunlardan) alıkonursanız kolayınıza gelen kurbanı gönderin. Kurban, yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. Sizden her kim hasta olursa yahut başından bir rahatsızlığı varsa, oruç veya sadaka veya kurban olmak üzere fidye gerekir. (Hac yolculuğu için) emin olduğunuz vakit kim hac günlerine kadar umre ile faydalanmak isterse, kolayına gelen bir kurban kesmek gerekir. Kurban kesmeyen kimse hac günlerinde üç, memleketine döndüğü zaman yedi olmak üzere oruç tutar ki, hepsi tam on gündür. Bu söylenenler, ailesi Mescid-i Haram civarında oturmayanlar içindir. Allah’tan korkun. Biliniz ki Allah’ın vereceği ceza ağırdır.” (Bakara 2/196)
“Kendilerine rızık olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belirli günlerde Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.” (Hac, 22/28), “Her ümmet için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye kurban kesmeyi meşru kıldık.” (Hac, 22/34)
“Kurbanlık büyükbaş hayvanları da sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır. Onlar saf saf sıralanmış dururken kurban edeceğinizde üzerlerine Allah’ın adını anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik. Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir.” (Hac, 22/36-37)
"Şüphesiz biz sana Kevseri verdik. O Halde, Rabbin için namaz kıl, kurban kes." (Kevser Suresi Ayet 1-2)
"Biz, (İbrahim’e) büyük bir kurbanlık vererek onu (İsmail’i) kurtardık." (Saffat 107)
Kurbanla ilgili bazı Hadisler:
Âişe (R.A.)’dan rivayet edildiğine göre, Resulullah (S.A.V.) şöyle buyurmuştur: “Âdemoğlu kurban kesme gününde Allah katında kan akıtmaktan daha sevimli bir amel işlememiştir. O kurban, kıyamet günü boynuzları, kılları ve tırnaklarıyla gelecektir. Kurbanın kanı yere düşmeden önce Allah katında hemen kabul olunur. Bu sebeple kestiğiniz kurbanlardan dolayı sıkıntı değil gönlünüz hoş olsun.” (İbn Mâce, Edahî: 3)
Enes b. Mâlik (R.A.)’ten rivayet edildiğine göre: “Resulullah (S.A.V.) boynuzlu, alaca renkli iki koçu kendi eliyle keserek kurban etti. Besmele çekti, tekbir aldı ve keserken ayağını koçların sağ yanı üzerine koydu.” (Buhârî, Edâhî: 7; Müslim, Edahî: 3)
Her kültürde farklı farklı gelenekler vardır. İspanyolların boğa, İsraillerin tavuğu canice öldürmesi hayvan katliamı olarak görülmez. Çin sofralarındaki köpek ve böcek etlerine de kimsenin sesi çıkmaz. Lakin mesele Kurban kesimi olunca hayvan severlerin çığlıklarını duyuyoruz.
Gelelim asıl meseleye.
Dünyada evvela yapay et üretimi üzerine çalışmalar yapıldı. Daha sonra develer imha edildi, öldürüldü. Sebep olarak karbon salınımı gösterildi. Küresel iklim değişikliği ile ilgili bir sorun olarak görülen geviş getiren hayvanları ortadan kaldırmak istiyorlar. Hayvanların azalması ise kurban ibadetini ciddi anlamda sıkıntıya sürükler. Öyle ki Müslümanlar ileride kesecek hayvan bulamaz hale gelebilir.
Müslüman sivil toplum kuruluşları ve âlimler toplumu bu konuda aydınlatmalıdır. Medya kuruluşları bu konuyu gündemde tutmalıdır. İfsat komitesi planlarını uzun vade yapar. Neslimizi ve ekinlerimizi ifsada boğmak ister.
Kurban bir ibadettir. Allah’a yakınlaşmaktır. Müslümanlar uyanık olmalıdır. Oyuna gelmemelidir. Eğer uyanık olmazsak kurban kesemez hale geliriz. Kurbanımıza kıyacaklar. Kurban ibadetinin devamı için Müslüman devlet adamları küresel iklim değişikliği bahanesiyle karbon salınımını azaltmak söylemiyle kurbanlık hayvanları ortadan kaldırmak isteyenlere karşı dik durmalıdır.
Son olarak;
Kurban kesimini özellikle 10 yaş üstü çocuklarımızla birlikte yapalım. İbadet olduğu şuurunu onlara anlatalım. Allah ile kul arasındaki bağa dikkat çekelim. Deizm ve ateizmin gerek medya eliyle gerekse farklı sistemlerle çocuklarımıza musallat edildiği bu zamanda ancak din ve inanç ile çocuklarımızı muhafaza edebiliriz.
YORUMLAR